خرمالو درجه یک کلسترول را کاهش می دهد

خرمالو ترکیبی قدرتمند از ویتامین ها و مواد معدنی را در یک وعده کوچک بسته بندی می کند.

یک خرمالو درجه یک حاوی 6 گرم فیبر و 55 درصد از مصرف روزانه توصیه شده ویتامین A و سایر مواد مغذی است.

ظاهر رنگارنگ آنها نشان دهنده وجود بتاکاروتن، یک آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی است که با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی هستند که با سلامت قلب و کاهش فشار خون، التهاب و کلسترول بد LDL مرتبط هستند.

یک میوه همچنین حاوی بیش از 20 درصد از مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C است که نشان داده شده است که التهاب را کاهش می دهد و با سایر فواید سلامتی ناشی از خواص آنتی اکسیدانی آن مرتبط است.

خرمالو

کریس اترتون گفت برای استفاده بیشتر از مزایای تغذیه ای خرمالو، مهم است که آنها را با انواع غذاهای مناسب همراه کنید.

او می‌گوید: «می‌دانیم که پختن میوه‌ها و سبزیجات باعث می‌شود که مواد در دسترس زیستی‌تر باشند و اگر آنها را با غذاهای دیگر بخورید، جذب برخی مواد مغذی را افزایش می‌دهد.»

خرمالو بسته به رسیده بودنش با ماست یا بلغور جو دوسر خوب مخلوط می شود.

افزودن خرمالو یخ زده به اسموتی ها شاید با تعداد انگشت شماری زغال اخته  مواد مغذی بیشتری را به دستور غذای شما می افزاید و فرصتی برای لذت بردن از میوه حتی اگر کمی خارج از فصل باشد، فراهم می کند.

خرمالو خشک، که می تواند در فر تهیه شود یا به صورت آنلاین خریداری شود، ممکن است یک میان وعده سالم باشد یا به عنوان یک عنصر در نان یا کلوچه های خانگی استفاده شود.

کریس اترتون گفت، حتی افزودن خرمالو به سالادی که شامل آووکادو است، به جذب کاروتنوئیدها کمک می کند، دسته ای از مواد مغذی گیاهی محلول در چربی که می تواند با محافظت در برابر آسیب سلولی به سلامتی کمک کند.

از آنجا که در خرمالو ویتامین A یا کاروتنوئید وجود دارد، اگر آنها را با منبع چربی (سالم) بخورید، جذب بیشتر و فواید سلامتی بیشتری خواهید داشت.