سیب زمینی در ایران بخشی بسیار سالم از یک رژیم غذایی متعادل است

حقایق تغذیه ای سیب زمینی نشان می دهد که اگر به روش های صحیح تهیه شود، می تواند بخشی بسیار سالم از یک رژیم غذایی متعادل باشد.

حقایق تغذیه ای سیب زمینی در ایران نشان می دهد که این سیب زمینی می تواند بخشی بسیار سالم از یک رژیم غذایی متعادل باشد که به روش درست تهیه شود.

با این حال، برخی از محبوب‌ترین آماده‌سازی‌ها برای سیب‌زمینی در مقایسه با آن‌ها را به طور فزاینده‌ای ناسالم می‌کند.

طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) (در برگه جدید باز می شود)، سیب زمینی محصول سبزی شماره 1 در ایالات متحده و چهارمین محصول پرمصرف در جهان است، پس از برنج، گندم و ذرت، پس از آن گوجه فرنگی.

از لحاظ تاریخی، آمریکایی ها بیشتر سیب زمینی های خود را تازه می خوردند.

سیب زمینی

با این حال، از دهه 1950، سیب زمینی های فرآوری شده برای مثال سیب زمینی سرخ کرده و هش براون با پیشرفت فناوری منجمد کردن سبزیجات، محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

طبق گزارش USDA، سیب زمینی فرآوری شده 64 درصد از کل مصرف سیب زمینی ایالات متحده را در طول دهه 2000 تشکیل می داد، در حالی که این میزان در دهه 1960 35 درصد بود.

آمریکایی ها به طور متوسط ​​55 پوند می خورند. (35 کیلوگرم) سیب زمینی منجمد در سال، 42 پوند.

(19 کیلوگرم) سیب زمینی تازه، 17 پوند. (8 کیلوگرم) چیپس سیب زمینی و 14 پوند. (6 کیلوگرم) محصولات سیب زمینی کم آب.

سیب زمینی هزاران سال است که به رژیم غذایی انسان کمک کرده است، ابتدا در رشته کوه های آند آمریکای جنوبی و سپس در سایر نقاط جهان.

سهم آن در رژیم غذایی انسان تحت تأثیر پخت و پز، میزان مصرف سیب زمینی و فراهمی زیستی مواد مغذی سیب زمینی است.

به طور کلی، مواد مغذی کلیدی موجود در سیب زمینی از جمله مواد معدنی، پروتئین ها و فیبر غذایی پس از پختن به خوبی حفظ می شوند.

ویتامین های C و B6 پس از پختن به میزان قابل توجهی کاهش می یابند در حالی که کاروتنوئیدها و آنتوسیانین ها به دلیل آزاد شدن بهبود یافته این آنتی اکسیدان ها پس از پختن بهبودی بالایی نشان می دهند.

گابریلا بورگوس، توماس زوم فلد، کریستل آندره و استن کوبوف در «سیب‌زمینی و کمک آن به رژیم غذایی و سلامت انسان (در برگه جدید باز می‌شود)»