شانس خود را با مصرف خرما خشک جهرم در پسردار شدن افزایش دهید!

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید به محض ذکر نام خرما، شیرینی در دهان حل می شود هر چه خرما در خوردن شیرین تر باشد، مفیدتر است خرمای سرشار از فیبر اسرار سلامتی و همچنین طعم و مزه زیادی دارد.

از طریق این مقاله از استایل کریز، بسیاری از فواید خرما را به شما می گوییم که تغذیه کاملی برای سلامتی و همچنین پوست و موی شما خواهد داشت.

قبل از دانستن فواید خرما، به ما بگویید خرما خشک جهرم چیست!

خرما چیست – خرما چیست (خاجور) در هندی:
اگرچه میوه‌ها را همه دوست دارند، اما وقتی صحبت از خرما خشک جهرم می‌شود، شیرینی طبیعی آن آن را خاص‌تر می‌کند. به همین دلیل است که خرما یک ماده غذایی محبوب است.

خرما خشک جهرم در انگلیسی به خرما، در عربی تاواریخ و در فرانسوی پالمیر معروف است نخل خرما را گونه ای از درختان خرما می دانند درخت آن بسیار بزرگ است و برگ های آن نیز حدود چهار تا شش متر طول دارند نام علمی آن است.

خرما

اعتقاد بر این است که کشت نخل خرما ابتدا در عراق آغاز شد و پس از آن در عربستان و سایر کشورها کشت شد. نه تنها میوه ها، بلکه دانه های آن نیز بسیار مفید هستند گاهی اوقات دانه های آن را در دانه های قهوه مخلوط می کنند و به عنوان جایگزین قهوه استفاده می کنند.

در عین حال از روغن آن در ساخت لوازم آرایشی و صابون نیز استفاده می شود اجازه دهید به شما بگوییم که خرمای تازه فقط از آگوست تا دسامبر در دسترس است، اما خرمای خشک در تمام طول سال در بازار موجود است.

اکنون به ما اطلاع دهید که چند نوع خرما وجود دارد و کدام یک از آنها محبوب ترین و مفیدترین هستند.

انواع خرما – انواع خرما به زبان هندی:
اگرچه بیش از دویست نوع خرما در سراسر جهان یافت می شود، اما در اینجا ما در مورد انواع آسان در دسترس صحبت می کنیم:

Ajwa (Ajwa) – خرمای Ajwa در بین مردم بسیار معروف است خرما جهرم که از مدینه عربستان می آید، بسیار سالم و لطیف با طعم است. خرمای اجوا نسبت به سایر خرماها کوچکتر است اعتقاد بر این است که پس از خوردن این خرما، بوی گلاب از دهان شروع می شود.
دگلت نور – یکی از بهترین انواع خرما از تونس و الجزایر، دگلت نور است خاصیت آن این است که کمی خشک و کمتر شیرین است سرشار از عناصر مغذی فراوان است این خرما معمولا در غذاها استفاده می شود.
Medjool – این خرما از مراکش منشأ گرفته است که بسیار خوشمزه است مزه مدجول شبیه تافی است Medjool نیز مغذی ترین آن در نظر گرفته می شود. این رایج ترین گونه خرمای سیاه است.