شکلات تخته ای سبز باعث کاهش وزن می شود

آیا شکلات بر وزن تاثیر می گذارد؟ اگرچه شکلات غذایی است که باعث افزایش وزن می شود.

به دلیل چگالی انرژی آن، اما بسیاری از مطالعات آن را پیدا نکردند. بررسی چندین کارآزمایی منتشر شده در مجله Antioxid Redox Signal در سال 2011 نشان داد که مصرف مداوم مقادیر کمی شکلات تخته ای سبز با افزایش وزن مرتبط نیست.

با این حال، افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا حفظ کنند، باید مصرف شکلات خود را کاهش دهند.

از آنجایی که حاوی چربی و قند است، که باعث کالری بالایی آن می شود، بنابراین برای تنظیم میزان کالری و قند، نباید بیش از 28 گرم در روز مصرف کنید.

آیا خوردن اسپری شکلاتی خوب است؟

اطلاعات کافی در مورد شکلات چرب وجود ندارد، اما این نوع محصول معمولاً حاوی مقادیر بالایی قند و چربی به اندازه 37 گرم یا معادل دو قاشق غذاخوری از آن است.

حاوی 199 کالری، 11 گرم چربی و 20 گرم قند است.

لازم به ذکر است که محتوای شکلات کاکائو مضر تلقی نمی شود، اما بیشترین ضرر برای شکلات در موادی است که به انواع تجاری آن اضافه می شود.

به خصوص قند و چربی، که می تواند مانع کاهش وزن شود.

از آنجایی که به مقدار زیادی کالری خالی را به بدن می رساند، یعنی حاوی مقادیر زیادی کالری است، اما حاوی مواد مغذی ضروری برای سلامتی بدن نیست و این کالری های خالی می توانند باعث انباشته شدن چربی در بدن به خصوص اگر فعالیت بدنی فرد کمتر باشد.

ما همچنین به برخی از مشکلات سلامتی که ممکن است با مصرف شکلات مرتبط باشد اشاره می کنیم: برخی از افراد ممکن است در موارد نادری از آلرژی به کاکائو رنج ببرند و طبق آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا، آلرژی به کاکائو نادر است  و خوردن یا لمس آن ممکن است باعث شود کسانی که از آلرژی رنج می‌برند بروز برخی علائم که به موارد زیر اشاره می کنیم: کهیر.

گرفتگی معده تنگی نفس. استفراغ.

خس خس سینه تورم لب ها، زبان یا گلو. لازم به ذکر است که واکنش آلرژیک به ترکیبات موجود در شکلات ممکن است رخ دهد و نه به دلیل کاکائو.

مانند: آجیل، یا شیر و مشتقات آن، به اضافه برخی روغن هایی که برای تهیه شکلات استفاده می شود.

برخی از افراد ممکن است از شرایطی به نام عدم تحمل شکلات رنج ببرند که با آلرژی به دانه های کاکائو متفاوت است و افرادی که از این عارضه رنج می برند می توانند شکلات را به مقدار کم بخورند، اما زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث بروز برخی علائم شود.