شیره انگور تازه که از سکته قلبی پیر مردی جلوگیری کرد

فواید شیره انگور قرمز همانطور که خود انگور هنگام خوردن آن فوایدی دارد و دلیل آن این است که بسیاری از ترکیبات موجود در دانه‌های انگور که در طول فرآیند آب‌گیری آسیاب می‌شوند، به شیره منتقل می‌شوند.

بنابراین شیره مقداری آنتی اکسیدان و مواد مغذی گیاهی مانند آنهایی که انگور تامین می کند فراهم می کند البته باید آب آن غلیظ باشد و با طعم انگور مزه دار نشود.

فواید شیره انگور قرمز به شرح زیر است:

شیره انگور تازه قرمز بسیار غنی از آنتی اکسیدان است.

شیره انگور قرمز با داشتن آنتی اکسیدان آنتوسیانین که مسئول رنگ قرمز آن است از سایر انواع انگور متمایز می شود.

آب انگور غنی ترین آنتی اکسیدان است، با در نظر گرفتن وجود عواملی که علاوه بر نوع شیره انگور بر محتوای آنتی اکسیدانی تأثیر می گذارند، مانند منطقه جغرافیایی که انگور در آن کشت شده است و روش تهیه آب میوه بهترین آنتی اکسیدان است، اما خوردن شیره انگور کامل برای به دست آوردن فیبر ضروری است.

 

رزوراترول بسیار غنی است و مانند هیچ آنتی اکسیدان دیگری نیست.

رزوراترول به دلیل ارتباط آن با بسیاری از فواید سلامتی برای بدن، از جمله کاهش بروز سرطان، بیماری های قلبی، تمرکز مطالعات در دهه های گذشته بوده است.

و نشانه های پیری وجود آن بیشتر در پوست است، اما فرآیند قرار گرفتن انگور در معرض اشعه ماوراء بنفش یا ازن کار می کند.

درصد آن را در آب میوه افزایش می دهد و برخی مطالعات فواید سلامتی بیشتری مانند توانایی آن در افزایش پایداری ماده ژنتیکی، افزایش میانگین عمر مخمر تا 70 درصد و کاهش کالری مصرفی در غذا نشان داده اند.

آنچه که فواید شیره انگور قرمز را عمیق تر می کند وجود آنتی اکسیدان کوئرستین و رسوراترول با هم در آن است، زیرا اولی از سولفوره شدن دومی در بدن جلوگیری می کند که منجر به افزایش استفاده از آن می شود.

مفید برای سلامت قلب یکی از مهمترین فواید شیره انگور قرمز حمایت از سلامت قلب است.

مطالعات تایید کرده اند که مصرف شیره انگور قرمز خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد، به کاهش سطح کلسترول کمک می کند و علاوه بر کاهش خون از رگ های خونی محافظت می کند.