عسل طبیعی خوی از سرطان معده جلوگیری می کند

عسل طبیعی خوی در زبان انگلیسی به عنوان (عسل معمولی) شناخته می شود و به دلیل آنچه در فرآیند پاستوریزاسیون انجام می شود، تفاوتی در خواص آن با عسل خام وجود دارد که اعتقاد بر این است که ارزش غذایی عسل را کاهش می دهد، زیرا آنتی اکسیدان هایی مانند حذف می کند. فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک اسیدها).
از سوی دیگر، فرآوری عسل به این صورت ظاهر کلی آن را صاف و خالص می کند، علاوه بر آن با از بین بردن سلول های مخمر، طعم آن را افزایش می دهد، همچنین این فرآیند باعث افزایش ماندگاری آن نسبت به عسل خام می شود.

همچنین، عسل پاستوریزه ممکن است حاوی گروهی از افزودنی های غذایی مانند شیرین کننده ها و طعم دهنده ها باشد، مانند: شربت ذرت با فروکتوز بالا یا HFCS و شربت برنج قهوه ای.

عسل
عسل خالص: نوعی عسل پاستوریزه است اما فاقد هرگونه افزودنی است.

عسل اقاقیا: (عسل اقاقیا) در مقایسه با انواع دیگر با رنگ روشن خود متمایز می شود و زنبورهای تولید کننده آن از گل های درخت اقاقیا روبینیا که نام علمی آن Robinia pseudoacacia است تغذیه می کنند و به آن نیز معروف است.

عسل مانوکا: (عسل مانوکا) که توسط زنبورهایی که غذای خود را به گلهای درخت چای (Leptospermum scoparium) که به بوته مانوکا نیز می‌گویند وابسته هستند، تهیه می‌شود و دارای خواص فوق‌العاده‌ای برای سلامتی است.

عسل سیاه: (عسل عسل) توسط زنبورهای عسل تهیه می شود که به جای شهد گل ها، عسل درختان را جذب می کنند و به رنگ تیره آن در مقایسه با سایر انواع عسل معروف است.

بررسی ها بیان کرده است که عسل خام حاوی فرآورده های جانبی گیاهی است.

(مواد مغذی گیاهی) سرشار از خواص ضدالتهابی سرطان به ویژه عسل با رنگ تیره مانند (عسل مانوکا، عسل گندم سیاه) و بقیه انواع عسل تیره که درصد آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به انواع روشن دارند.

عسل؛ این را مطالعه ای که توسط مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی در سال 2009 انجام شد نشان داد.
سطح باکتری های مفید روده را افزایش دهید
از آنجایی که برخی از انواع عسل دارای نسبتی از باکتری های مفید هستند، علاوه بر این حاوی برخی از این نوع ترکیبات، پری بیوتیک ها مانند الیگوساکاریدها هستند که رشد باکتری های مفید در روده را تحریک می کنند.

آنتی باکتریال
از نظر پزشکی شناخته شده است که عسل یک ضد باکتری و ضد باکتری موثر است زیرا حاوی ترکیبات سمی است که باکتری ها را از بین می برد، مانند متیل گلیوکسال موجود در عسل مانوکا، علاوه بر پراکسید هیدروژن موجود در انواع دیگر عسل.
علاوه بر موارد ذکر شده، نتایج یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه آمستردام در سال 2011 نشان داد که این احتمال وجود دارد که عسل مانوکا حاوی عوامل ضد باکتری دیگری باشد.

فعالیت ضد باکتریایی پایدار علیرغم غیرفعال شدن متیل گلیوکسال مشاهده شد.