قارچ صدفی خوراکی از ابتلا به آلزایمر و زوال مغز جلوگیری می کند

وقتی در مورد فواید تغذیه ای قارچ صدفی خوراکی صحبت می کنیم، متوجه می شویم که این قارچ سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، پروتئین و بسیاری از عناصر مهم برای بدن سالم است.

همچنین محتوای کربوهیدرات کمی دارد بنابراین در رژیم های غذایی کم کربوهیدرات انتخاب خوبی است.

غنی از مواد مغذی است در زیر محتوای غذایی یک فنجان قارچ صدفی خام معادل (86 گرم) را به شما نشان می دهیم: بدن انسان برای اینکه بتواند عملیات حیاتی خود را انجام دهد به مواد مغذی زیادی نیاز دارد و غذاهای سالم معمولا نیاز روزانه بدن به مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای فعالیت و شادابی بدن و فواید بیشمار تغذیه ای قارچ صدفی را تامین می کند.

از مواد مغذی قارچ صدفی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قارچ

آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه

فواید تغذیه ای قارچ صدفی به دلیل غنی بودن از ترکیبات آنتی اکسیدانی که به کاهش آسیب به سلول های بدن کمک می کند، متفاوت است، زیرا حاوی هفت ترکیب فنلی مانند گالیک اسید، کوروژنیک اسید، نارینگین و سایر ترکیبات است.

اسیدهای آمینه قارچ صدف به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند که به پیشگیری از بیماری هایی مانند: سرطان، دیابت، بیماری های قلبی، آلزایمر و پارکینسون کمک می کند.

همچنین التهاب و آسیب کبدی ناشی از مواد شیمیایی سمی را کاهش می دهد و از آسیب اکسیداتیو به سلول های شریانی انسان جلوگیری می کند.

اسید آمینه ارگوتیونین موجود در قارچ صدفی از اکسید شدن کلسترول مضر جلوگیری می کند و در نتیجه بروز بیماری های قلبی و تصلب شرایین را کاهش می دهد و آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مرتبط با بیماری هایی مانند سرطان مبارزه می کنند.

قارچ ها همچنین حاوی اسید آمینه ای به نام گلوتامات هستند که طعم قوی اومامی را به آنها می دهد.

اومامی به معنای طعم پنجم است که خوش طعم است.

مطالعات نشان می‌دهد که قارچ صدفی حاوی مقادیر بیشتری آنتی‌اکسیدان نسبت به سایر قارچ‌های پرورشی است که آن‌ها را جزء بسیاری از مکمل‌های غذایی است.