قیمت ورق نئوپان سفید صابونی در بازار

در بازار ایران نئوپان سفید صابونی و براق از مهم ترین ورق های چوب به حساب می آیند که با قیمت متفاوتی عرضه می شوند.

قیمت ورق نئوپان سفید

چوب ام دی اف و نئوپان دارای کیفیت های مختلفی هستند که قیمت ورق نئوپان سفید در مقایسه با ورق ام دی اف سفید بسیار ارزان تر است که از مهم ترین دلایل آن می توان به کیفیت این دو ورق اشاره نمود.

نئوپان خام از خرده چوب ها تولید می شوند که بدون این که چوب های درختی بعد از چیپش شدن و خمیر شدن به یکدیگر چسب و پس می شوند.

اما در تولید ام دی اف خام چوب کاملا خرد شده و سپس خمیر می شوند که مغزی یک دست و یکنخوات حاصل می شود و زیر دستگاه پرس در ضخامت های متفاوت تولید و عرضه می شود.

به خاطر ارزان بودن و کم کیفیت بودن ورق نئوپان از این محصول برای تولید کابینت آشپزخانه استفاده نمی کنند ولی از آن برای تولید محصولاتی مانند میز، کمد، جاکفشی، دراور و سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مهم ترین سوالی که بایستی به آن پاسخ داده شود این است که عمر استفاده از نئوپان سفید در محصولات چه مدت است؟

برای پاسخ به این سوال باید به این موضوع اشاره کنیم که نوع وسیله درست شده با استفاده از نئوپان سفید و همچنین طریقه مصرف آن کالا در عمر و کارایی نئوپان تاثیر بسزایی دارد.

قیمت ورق نئوپان سفید صابونی

ابعاد و ضخامت و نوع روکش قطعا در قیمت ورق نئوپان سفید صابونی تاثیر گذار خواهد بود و دانستن این اطلاعات فنی از ورق نئوپان و حتی ورق ام دی اف کمک شایانی به خریدار می کند.

برای مثال قیمت ورق ام دی اف در ابعاد 366*183 و با ضخامت 16 میل در مقایسه با نئوپان با همین سایز و ابعاد و با روکش سفید بسیار بالاتر است.

البته نئوپان یا ام دی اف در ابعاد دیگری نظیر 122*244 سانتی و ضخامت های کمتر یا بیشتر نیز تولید می شوند که دست مصرف کننده را در انتخاب نوع کالا با سایز و ضخامت های متفاوت باز گذاشته است.

اما به طور کلی می توان گفت قیمت نئوپان سفید براق سایز بزرگ بیشتر از بقیه بوده و حتی نوع درجه یک یا درجه دو بودن محصول نیز در نرخ نهایی آن تاثیر گذار خواهد بود.

در حال حاضر نئوپان های تولید شده در کشور از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و این امر سبب شده تا مشتریان خارجی نیز از کشور هایی نظیر افغانستان و عراق و آذربایجان نیز برای خرید نئوپان اقدام نمایند.

اغلب این کشور ها نئوپان سفید یا خام ایرانی را با ضخامت 16 میل یا 18 میل و در ابعاد 366*183 یا ابعاد 244*183 و همچنین 244*122 ثبت سفارش می کنند.

هر سه مورد این سایز ها و ضخامت ها در ایران قابل تولید و تامین می باشد و این امر سبب شده روند ثبت سفارشات برای مشتریان خارجی به راحتی صورت گیرد.