لباسشویی هایی که با مواد شوینده عمده مخصوص خود کمتر برق مصرف می کنند

امروزه شوینده های لباسشویی به طور فزاینده ای محبوب شده اند، زیرا می توانند به طور خودکار در ماشین لباسشویی اندازه گیری شوند، نرمی، ضد الکتریسیته ساکن، انعطاف پذیری به پارچه ها، ملایم بودن برای چشم و پوست و پخش شدن خوبی در آب نشان دهند.

از آنجا که در هنگام استفاده مصرف می شود، فروش مواد شوینده لباسشویی یک تجارت نسبتاً بزرگ است. انواع یا مارک‌های مختلفی از مواد شوینده لباس‌شویی فروخته می‌شود، که بسیاری از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی به عنوان امتیاز فروش هستند.

مواد شوینده عمده برای لباسشویی ترکیبی فرموله شده از مواد خام است که می تواند بر اساس خواص و عملکرد آنها در محصول نهایی به انواع مختلفی طبقه بندی شود. کلاس‌های مختلف مواد اولیه سورفکتانت‌ها، سازنده‌ها، سفیدکننده‌ها، آنزیم‌ها و مواد جزئی هستند که کثیفی، لکه‌ها و خاک را از سطوح یا منسوجات پاک می‌کنند و حس و بوی مطبوعی به آن‌ها می‌دهند.

خواص فیزیکی و شیمیایی سورفکتانت ها آنها را برای اهداف شستشو مناسب می کند. مواد شوینده لباسشویی به طور سنتی جامد پودری یا دانه ای بوده است، اما استفاده از شوینده های مایع لباسشویی در طول سال ها به تدریج افزایش یافته است و این روزها استفاده از مواد شوینده مایع برابر یا حتی بیشتر از مواد شوینده جامد است. این مقاله مروری تاریخچه، ترکیب، انواع، مکانیسم، مصرف، اثرات زیست محیطی و مصرف مواد شوینده لباس را شرح می دهد.

کپسول های مایع شوینده لباسشویی (که کیسه های شوینده یکبار مصرف نیز نامیده می شوند، غلاف های لباسشویی، بسته های لباسشویی) به یک محصول خانگی به طور فزاینده ای محبوب در سراسر جهان تبدیل شده اند. امروزه گزینه های شوینده طبیعی و مصنوعی وجود دارد که ظاهر و بوی لباس های شما را تازه نگه می دارد. درباره مواد اولیه مواد شوینده لباسشویی و نحوه عملکرد آنها بیشتر بیاموزید.

هر تولید کننده مواد شوینده دارای ترکیبات مخفی و مخلوط هایی برای تولید مارک های خاص خود است. بسیاری از این مواد را می توان از گیاهان تولید کرد. برخی دیگر مبتنی بر نفت هستند. این مقدار هر یک از مواد و نحوه ترکیب آنها است که بر توانایی تمیز کردن مواد شوینده تأثیر می گذارد.

قلیایی ها، جزء اصلی اکثر مواد شوینده لباسشویی، نمک های محلول و پایه ای هستند که با اسید واکنش می دهند تا آن را خنثی کنند. آنها در از بین بردن کثیفی و لکه از روی پارچه بدون مالش زیاد موثر هستند.

نمک های محلول یک فلز قلیایی، مانند پتاسیم یا سدیم، چربی زدای خوبی هستند. آنها امولسیونی از ذرات روغنی یا جامد تشکیل می دهند که به صورت معلق در آب شستشو نگه داشته می شوند تا شسته شوند. وقتی به مواد شوینده لباس اضافه می شود، قلیایی ها با چربی های موجود در فرمول واکنش داده و صابون درست می کنند.