لپه زرد آذرشهر یک فرد را از سکته مغزی نجات داد

بسیاری از عناصر مهم بدن در لپه زرد آذرشهر وجود دارد. مواد مغذی موجود در لپه با فواید سلامتی متعددی از جمله بهبود سیستم گوارش و ارتقای سلامت قلب و عروق مرتبط است. 

لپه به کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ و حتی کنترل دیابت کمک می کند. آنها با کمک به حذف رادیکال های آزاد در بدن، ایمنی شما را تقویت می کنند.

لپه همچنین چشم ها و استخوان های شما را سالم نگه می دارند و سیستم گوارش شما را بهبود می بخشند. آنها برای کاهش نقایص مادرزادی کار می کنند.

لپه منبع عالی فولات، تیامین، آهن و پتاسیم هستند. 1 فنجان لپه پخته شده حاوی: 33 درصد از ارزش توصیه شده روزانه پروتئین برای ساخت استخوان، ماهیچه، غضروف، پوست و خون است. 58 درصد از مقدار توصیه شده روزانه فیبر رژیمی شما را سیر نگه می دارد و به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می کند.

لپه زرد آذرشهر

لپه زرد سریعتر از سایر حبوبات پخته می شود و قبل از پختن نیازی به خیس خوردن نیست. با این حال، در صورت تمایل می توانید آنها را خیس کنید. همیشه باید حبوبات خود، از جمله لپه را بشویید. این کار هر گونه کثیفی و زباله را قبل از تهیه آنها از بین می برد.

لپه سرشار از چندین ویتامین B است.برای متابولیسم انرژی و رشد مهم است.لپه با داشتن مقادیر بالایی فیبر می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند.

فیبر محلول موجود در لمه موجب کاهش میزان جذب قند می‌شود و از این طریق به موجب انتشار تدریجی گلوکز و کاهش سرعت آزاد سازی گبدکز در بدن می‌شود. در نتیجه لپه می‌تواند مانع از افزایش قند خون در افراد مبتلا به دیابت شود.

لپه حاوی استروژن‌های گیاهی مانند ایزوفلاون ها است که می‌تواند به بهبود هورمون‌های بدن کمک کرده و خطر  ابتلا به سرطان‌های خاصی از ممله سرطان سینه و سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. همچنین لپه حاوی مقادیر بالایی از کومسترول است که می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به تومور شود.

یکی از خواص لپه این است که لپه موجب پاک سازی پوست صورت شده و در روشن‌تر شدن پوست صورت نقش موثری دارد. لپه با داشتن فولات، روی و ویتامین‌ها‌ مانند  ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و پوست را در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کرده و خطر آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد.