ماش سیاه احتمال ایجاد چین و چروک در پوست را کاهش می دهد

ماش یکی از حبوبات معروف در جهان به حساب می آید، زیرا در هند شروع به کشت کرد و شکل آن شبیه دانه های لوبیا سبز است و دارای عناصر و ویتامین های مهم بسیاری است.

بدن شامل: ویتامین B، ویتامین E، ویتامین C، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر است و به دلیل فواید فراوانی که برای پوست دارد، به تازگی وارد محصولات آرایشی و بهداشتی پوست شده است که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

فواید ماش سیاه برای پوست موارد زیر برجسته ترین فواید بالقوه ماش برای پوست را توضیح می دهد: احتمال ایجاد چین و چروک روی پوست را کاهش می دهد و می توان از آن با یک چهارم فنجان ماش کوبیده شده، دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک قاشق غذاخوری گلاب در یک کاسه استفاده کرد و خوب مخلوط کرد و سپس مخلوط را روی پوست قرار داد.

پوست را بگذارید و بیست دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

عفونت های پوستی را که روی پوست تاثیر می گذارد مانند: اگزما و پسوریازیس را کاهش می دهد و می توان از آن با قرار دادن نصف فنجان پوره آسیاب شده و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک کاسه و مخلوط کردن، استفاده کرد و سپس مخلوط را روی پوست مالید.

بگذارید بیست دقیقه بماند و سپس خوب با آب بشویید.

منافذ پوست چرب را تنگ می کند و می توان از آن استفاده کرد با ریختن نصف فنجان ماش کوبیده، دو قاشق غذاخوری عسل در ظرفی و خوب مخلوط کردن، سپس مخلوط را روی پوست چرب بمالید و بگذارید سی دقیقه بماند و سپس بشویید.
به از بین بردن سلول های آسیب دیده از روی پوست کمک می کند و با ریختن نصف فنجان شیر، سه قاشق غذاخوری ماش کوبیده و دو قاشق غذاخوری شکر در یک کاسه و مخلوط کردن، می توان از آن استفاده کرد و سپس مخلوط را روی پوست مالیده و گذاشت.

خشک شود، سپس آن را به خوبی با آب بشویید. آکنه روی پوست را کاهش می‌دهد و می‌توان از آن استفاده کرد، دو قاشق غذاخوری ماشه خرد شده، یک چهارم فنجان ماست را در ظرفی ریخته و خوب هم می‌زنیم، سپس مخلوط را روی پوست مالیده و می‌گذاریم تا کاملا خشک شود.

سپس آن را به خوبی با آب بشویید.

به از بین بردن لکه های سیاه روی پوست کمک می کند و در نتیجه رنگ آن را یکدست می کند.