نتایج تحقیقاتی دانشمندان درباره خواص خرمای مضافتی مرغوب بر روی درمان سرطان کبد!

خرمای مضافتی الدیری یا خرمای نیمه خشک مضافتی مرغوب جنوب عراق است که به نام دیری نسبت به محلی که الدیری در آن قرار دارد نامگذاری شده است، به همین دلیل به آن خرمای الدایری می گویند اولین بار در سال 1913 وارد کشور شد.
لبنیات طعمی قوی دارد و مانند خرمای مدجول بزرگ و مجلل است اما کمتر شیرین است.

این نوع میوه درخت خرما که در دره کواچلا، ایالات متحده رشد می‌کند، تمام فواید خرمای مضافتی مرغوب را برای سلامتی دارد، زیرا قلب را سالم نگه می‌دارد و به غذاهای بدون قند اضافه شیرینی می‌بخشد.
یکی از بهترین انواع خرما حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، مواد غذایی بدون کلسترول، منبع خوبی از فیبر و پلی فنول های آنتی اکسیدانی طبیعی است.
در مقایسه با موز، پتاسیم را 50 درصد از نظر وزنی افزایش دهید حاوی مقادیر مساوی فروکتوز و گلوکز است و بدون سدیم و جایگزین سالمی برای قندهای تصفیه شده است.

دگلت نور بیضی شکل است و رنگ آن از زرد تا کهربایی با سطح بیرونی کمی شفاف است.

خرما
بافت آن نیمه خشک است و اغلب به عنوان خراش خفیف توصیف می شود حاوی قند کمتری مشابه کره و بادام هندی است در اواخر تابستان و پاییز نیز موجود است.
خرمای دگلت نور از نخل خرما است که از نظر گیاه شناسی با نام Phoenix dactylifera شناخته می شود.
از میان سه طبقه بندی خرمای دگلت نور، خرمای خشک، نیمه خشک، نرم و نیمه خشک است.
این کشور در ایالات متحده و مصر محبوبیت بیشتری دارد، جایی که این کشور پرمحصول ترین کشور برای خرما محسوب می شود و رتبه اول را در رتبه بندی کشورها در تولید خرما دارد.
ارزش غذایی دارد زیرا سرشار از فیبر، آهن، پتاسیم، ویتامین های گروه B، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها است.

مضافتی یکی از مرغوب ترین انواع خرما است که کشاورزان برداشت محصول شیرین را در ماه اوت آغاز می کنند و معمولاً در زمستان یا بهار کاشته می شود.
در سال‌های اخیر، خرمای هلاوی به دلیل بازدهی کمتر از حد معمول در اوایل اکتبر فروخته می‌شد، اما معمولاً در ماه فوریه یا بعد از آن در دسترس است.
در حالی که همه خرمای صاف و تازه اغلب با کارامل مقایسه می‌شوند، این هالاوی است که واقعاً طعم غنی و کره‌ای و لطافتی که در دهان ذوب می‌شود را به تصویر می‌کشد.