کاشی‌های چینی می‌ تواند تا حدودی شکننده‌تر از کاشی و سرامیک طرح چوب باشد

پرسلن نوعی کاشی و سرامیک است که مشخصه آن قوی‌تر، سخت‌تر و حتی مقاوم‌تر از سرامیک‌های معمولی است که در حال حاضر کاملاً بادوام هستند.

کاشی چینی با استفاده از خاک رس با ذرات ریزتر که در دمای بالاتر پخته شده اند، به این امر دست می یابد، که سطح سخت تر و متخلخل کمتری نسبت به کاشی های سرامیکی استاندارد ایجاد می کند.

این تطبیق پذیری ذاتی به کاشی و سرامیک این توانایی را می دهد که مزایای متعددی را به عنوان کفپوش ارائه دهد، مانند دوام و انعطاف پذیری طراحی.

با این حال، کاشی‌های چینی می‌توانند تا حدودی شکننده‌تر از کاشی و سرامیک طرح چوب استاندارد باشند و برخی از معایب کاشی‌های سرامیکی از جمله سنگین وزن، سردی و سختی زیر پا را دارند.

26 ایده کاشی کف که زیبا و کاربردی هستند

فرآیند تولید مورد استفاده برای ساخت کاشی های چینی به این ماده اجازه می دهد تا انواع دیگر مصالح ساختمانی را با اثربخشی قابل توجه تقلید کند. تشخیص تفاوت ممکن است سخت باشد مگر اینکه آن را از نزدیک بررسی کنید.

هزینه کاشی چینی

زمانی، کاشی های چینی به طور قابل توجهی گران تر از کاشی های سرامیکی استاندارد بودند، اگرچه این تفاوت تا حد زیادی تبخیر شده است زیرا پرسلن محبوبیت پیدا کرده است.

اکنون، هزینه کاشی‌های کف چینی با کاشی‌های سرامیکی استاندارد با کیفیت قابل مقایسه است.

برای کاشی به تنهایی، معمولاً می‌توانید انتظار داشته باشید که برای کاشی‌های کف چینی 5 تا 25 دلار یا بیشتر به ازای هر فوت مربع بپردازید، اگرچه مراکز بهبود خانه‌های بزرگ معمولاً قیمت‌های قابل توجهی برای کاشی‌های کف چینی دارند.

برای نصب حرفه ای، می توانید انتظار داشته باشید که 10 تا 25 دلار دیگر به ازای هر فوت مربع اضافه کنید.

با این حال، این کفپوش ها می توانند برای چندین دهه دوام داشته باشند و سرمایه گذاری اولیه را در طول زمان جبران کنند.

تعمیر و نگهداری و تعمیر

مانند سایر اشکال کاشی و سرامیک، کاشی کف چینی یکی از سخت‌ترین گزینه‌های کفپوش موجود است.

پرسلن سخت، متراکم و جامد در برابر اکثر تنش های سنگین مقاوم است و حتی می تواند در محیط های تجاری استفاده شود.

اما توجه داشته باشید که سختی پرسلن می‌تواند آن را کمی شکننده‌تر از کاشی‌های معمولی کند، که به این معنی است که می‌توانند بیشتر در معرض ترک خوردن باشند.

به طور کلی، هنگام استفاده در کف، این ماده باید با رتبه بندی PEI (موسسه مینای چینی) حداقل 5 طبقه بندی شود، که آن را برای فضاهای پرتردد مانند اتاق نشیمن و استفاده از تجهیزات سنگین مناسب می کند.

چنین کاشی هایی به عنوان کاشی کف به بازار عرضه می شوند.

شما نباید از کاشی های چینی درجه یک دیوار در کف استفاده کنید.